Paasvakantie-activiteiten!

12 mrt 2021

In de Paasvakantie kun je leuke dingen komen doen met je hond die je misschien nog nooit eerder gedaan hebt! Zo kun je inschrijven voor een workshop speuren, een workshop hersenwerk en... een mini-dogsurvival!

In de workshop speuren en hersenwerk gaan we de neus van je hond aan het werk zetten maar wel samen met jou! Daardoor versterk je de band met je hond (nog) meer. Tijdens het speuren zijn we in de Ravelse Staatsbossen en leer je je hond 'op geur' te zetten. Dat is één van de onderdelen van deze workshop. Je leert je hond bijvoorbeeld kruidnagel op te sporen. Iedere hond kan dit leren. Het is bovendien weer eens iets anders en je zult zien, ook jouw hond kan dit! Natuurlijk, want ze hebben allemaal een neus en die staat AAAAANNNN ;-)

Hersenwerk is een soortgelijke activiteit maar met meer rust. Je zit als begeleider van je hond zelfs op een stoel. In deze workshop leer je hoe je met simpele dingen, die je hoogst waarschijnlijk thuis ook hebt liggen, je hond kan laten nadenken en snoepjes opsporen. Hoe leuk is dat?! Ook voor een oudere hond die misschien niet zo ver meer kan of mag wandelen, is dit een heel leuke activiteit.

Als je van een uitdaging houdt, doe dan mee aan de mini-dogsurvival! Of... als je graag dogsurvivals doet, is dit misschien wel een leuke voorbereiding op hopelijk een leuk seizoen waarin weer grotere buitenactiviteiten georganiseerd kunnen worden. Je kan maar voorbereid zijn! Op het terrein van Russel's Dog School wordt een parcours uitgezet door de wei en de buitenpiste met diverse hindernissen waar je samen met je hond over, door of onder mag. Mag, want niets moet! Je legt het traject af in je eigen tempo en je mag een tweede maal rond (als je wil) indien de tijd dat toelaat. Denk aan hindernissen als onder een zeil doorkruipen samen met je hond, met je hond in een kruiwagen een traject afleggen, door een greppel samen met je hond enz.

Alle activiteiten vind je terug in de agenda en daar kun je ook inschrijven!

Voor meer informatie over Paasvakantie-activiteiten! vul onderstaand formulier in.