Dogsurvival les op MG hondenschool Eindhoven

10 feb 2020

Nadat ik vorig jaar een mini-dogsurvival les had gegeven voor de cursisten van de Speuren, Sport en Spel cursus op de Martin Gaus hondenschool in Eindhoven, werd ik nogmaals gevraagd om een dogsurvival les te verzorgen. Met al weer een beetje meer ervaring hierin door het Doggo Bootcamp wat ik ook vorig jaar heb georganiseerd, besloot ik het iets anders aan te pakken en al een trajectje uit te zetten met hindernissen/oefeningen. Er zaten ook twee spelletjes op tijd bij. Ik had een groep van vier cursisten en hun honden zijn al heel wat gewend want zij zitten inmiddels al in hun derde cursus Speuren, Sport en Spel. Het is ook bij deze groep dat ik vorige jaar veel stage heb gelopen. De cursus wordt gegeven door Nadine Weemers en van haar heb ik al super veel geleerd!

De groep begon met een warming up voor hond én baas! Zo moesten de baasjes in een plank houding hun hond een aantal snoepjes geven en werden er 'leg raises' gedaan over de liggende honden heen. Die benen gingen automatisch hoog genoeg want niemand wilde zijn hond aanstoten uiteraard. Dan mochten de honden enkele balans oefeningen doen en daarna kwamen de echte dogsurvival elementen aan de orde zoals hond in een kruiwagen, hond en baasje onder een zeil door, hond in een krat een stukje kunnen vervoeren en er was nog veel meer. De eindoefening was dat de hond in een uitgezet vierkant moest liggen (en blijven liggen) en dat de baasjes met een aardappel op een lepeltje in hun mond zo veel mogelijk rondjes om hun hond moesten lopen.

Meer informatie

Voor meer informatie over Dogsurvival les op MG hondenschool Eindhoven vul onderstaand formulier in.

Privacycentrum | Copyright by Russel's Dog School